Blog

Większość kobiet dba o siebie i chce wyglądać atrakcyjnie. Kluczem do osiągnięcia wymarzonej sylwetki jest dieta uzupełniona odpowiednim treningiem. Niestety bardzo często kobiety wybierają diety cud i kilkunastominutowe treningi aerobowe (tlenowe), stąd na siłowniach płeć piękną spotkać można na bieżniach mechanicznych, orbitrekach lub rowerkach stacjonarnych.
Obierając taką, drogę efekty niekiedy nie nadchodzą, powodując frustrację i spadek motywacji, a w konsekwencji porzucenie swojego celu. Tylko nieliczne grono kobiet może pochwalić się osiągnięciem wymarzonej sylwetki. Są to kobiety, które poza zdrową dietą wykonują treningi siłowe. Dlaczego zatem kobiety boją się treningu siłowego? Co je ogranicza? Wszystkie najpopularniejsze mity zostaną rozwinięte w poniższym wpisie.

Mit 1. Będę wyglądać jak facet

To najpopularniejszy mit, który powtarzają Panie. Obawa przed uzyskaniem męskiej sylwetki skutecznie zniechęca kobiety do treningu siłowego. Warto spojrzeć na fakt: układ hormonalny kobiet produkuje zbyt mało testosteronu, odpowiedzialnego między innymi za budowanie masy mięśniowej, stąd uzyskanie przez kobietę bardzo rozbudowanej sylwetki bez odpowiedniej suplementacji i wielogodzinnych ciężkich treningów jest niemożliwe. Kiedy Twoim celem jest uzyskanie jędrnego ciała lub zrzucenie zbędnych kilogramów to trening siłowy jest jak najbardziej dla Ciebie. Jeżeli nie wiesz, co robić, w jaki sposób wykonywać ćwiczenia, aby osiągnąć swój cel — możesz skorzystać z treningu z trenerem personalnym, który pokaże Ci, jak wykonywać ćwiczenia i przygotuje dla Ciebie plan treningowy.

Mit 2. Nie mam czasu na trening

Jest to popularny mit, nie tylko wśród kobiet, ale również i mężczyzn. Wszechobecne jest przeświadczenie, że osiągniecie wymarzonej sylwetki wymaga codziennych ćwiczeń. Nie jest to mylne stwierdzenie, ale warto podkreślić, że nawet jeden trening w tygodniu jest lepszy niż żaden. Niemniej, w kwestii braku czasu na trening — przy odpowiednio zbilansowanej zdrowej diecie i dobrym planie treningowym, kobieta, która ćwiczy 60 – 90 minut, trzy razy w tygodniu może zauważyć pierwsze efekty nawet po miesiącu. Myśląc o szybkim, a przede wszystkim, trwałym efekcie, warto skorzystać z pomocy trenera osobistego, który przygotuje plan treningowy i będzie monitorował Twoje postępy, odpowiednio go modyfikując, a wówczas na trening musisz tylko przyjść.

Mit 3. Nie mam gdzie ćwiczyć

Jest to mit, który jednocześnie bardzo często bywa również wymówką. Najbardziej odpowiednim miejscem do wykonania treningu siłowego jest siłownia, ponieważ możesz na niej skorzystać z dostępnego sprzętu oraz porad trenera. Jeżeli jesteś początkująca (lub się wstydzisz) to możesz rozpocząć od ćwiczeń w domu. Wystarczy kawałek podłogi, wygodne sportowe obuwie, a zamiast tradycyjnych hantli wykorzystaj na przykład butelki z wodą. W takiej sytuacji warto skorzystać z konsultacji trenera personalnego, który przygotuje dla Ciebie odpowiedni zestaw ćwiczeń zależny od potrzeb, możliwości i posiadanego wyposażenia.

Mit 4. Ciężary są niebezpieczne dla kobiet

Niebezpieczne mogą być również dla mężczyzn, ale pod jednym warunkiem — ćwiczenia będą wykonywane niepoprawnie technicznie. Chcąc uniknąć problemów zdrowotnych, niezbędna jest współpraca z trenerem, który nauczy Cię i pokaże, jak wykonać poszczególne ćwiczenia i jak wybrać dla siebie odpowiednie obciążenie. Technika wykonywania ćwiczeń jest jedną z najważniejszych kwestii w treningu siłowym. Jeżeli odpowiednio podejdziesz do treningów, to znaczy dostosujesz intensywność i obciążenie to w połączeniu z odpowiednią techniką, trening siłowy nie będzie dla Ciebie żadnym zagrożeniem.

Mit 5. Ćwiczeniami siłowymi zbuduję swoją sylwetkę

Jest to mit, który nawiązuje do mitu pierwszego. Różnica polega na tym, że obawą nie jest uzyskanie męskiego wyglądu sylwetki, ale rozbudowanie pewnych partii ciała. Kobiety wierzą, że trenując siłowo ich nogi, a nawet biodra ulegną powiększeniu. W rzeczywistości trening siłowy wspomaga efektywne spalanie tłuszczu. Po ciężkim treningu organizm spala kalorie nawet kilka godzin po jego zakończeniu. Dobrze przygotowany trening siłowy, na przykład przez trenera osobistego, pozwoli Ci na wysmuklenie sylwetki, a nie jej rozbudowę. Ponadto ćwicząc z ciężarem wypracujesz systematyczny przyrost masy mięśniowej i siły. Osoby, mające więcej masy mięśniowej, nawet w czasie spoczynku, spalają więcej masy niż te, które mają mniej tkanki.

Powyższe mity, to najpopularniejsze mity o treningu siłowym dla kobiet. Ich powszechność wynika z braku prawidłowych informacji na temat treningu siłowego. Jeżeli wciąż masz wątpliwości lub chcesz poszerzyć swoją wiedzę, skorzystaj z usług trenera personalnego. To niewątpliwie najlepsza opcja dla osoby niedoświadczonej. Spersonalizowany trening będziesz mogła wykonać w miejscu, w którym chcesz, w dogodnym dla siebie czasie. Poinstruowana przez trenera wykonasz wszystkie ćwiczenia poprawnie, zaangażujesz wszystkie mięśnie, a poprawna technika zapewni Ci bezpieczeństwo.